Aginco

  • Het Belgische softwarebedrijf Aginco vervelde van een beloftevolle start-up tot een mature speler, en was op zoek naar de juiste woorden om de onderneming, activiteiten en toekomstperspectieven te omschrijven voor toekomstige collega’s en klanten.

  • Uit de eerste gesprekken bleek dat Aginco veel meer was dan wat de toenmalige website reflecteerde. Waar de onderneming precies voor stond, en welke richting het verder zou uitgaan, omschreven de partners in vage lijnen. Eerste stap was dus om toekomststrategieën te bepalen, en van daaruit branding en communicatie uit te werken.

  • Aan de hand van opeenvolgende workshops onderzochten we welke toekomstelementen een impact zouden kunnen hebben op de onderneming, ontwikkelden we de geschikte strategieën voor Aginco, en positioneerden we het merk. De nieuwe branding ondersteunt sindsdien allerlei communicatietools, van de website tot presentaties en event booths.

    • Organiseren en verwerken van strategische workshops

    • Uitwerken positionering

    • Branding (grafisch vormgeving, fotografie, copywriting)

    • Opmaken communicatietools (website, one pagers, cases, …)

  • Samen met Nina Swaans (visual brand identity), Yann Bertrand (fotografie), Tigerous (nieuwe toepassingen)

  • “Tekst + beeld heeft in de eerste plaats zeer veel energie en moeite gestopt in hun voorstel aan ons. Wij zijn met hen in zee gegaan omdat dit zeer origineel was en geen zoveelste afkooksel van een standaardofferte. Nadien bleek dat zij ook in hun aanpak zeer doortastend bleven. Het resultaat van de samenwerking was op zijn zachtst gezegd verrassend en heeft geleid tot een duurzame relatie. Het is geen "gewone" samenwerking omdat er altijd wel een verrassend element bij komt kijken. Wij krijgen altijd iets meer en iets anders en beters dan we initieel verwachtten.”

    An, Aginco

advies + brand values + brand story + tagline + structuur + websiteksten + print + employer branding + visuele identiteit + fotografie + meer